Propozycja, w 100 proc. dofinansowanego wyjazdu, skierowana jest wyłącznie do przedsiębiorców działających w branży spożywczej, z wyłączeniem producentów lub dystrybutorów mięsa, przetworów mięsnych, alkoholu oraz produktów zawierających alkohol. Ponadto każdy z potencjalnych uczestników musi wykazać, że działa na rynku od co najmniej 18 miesięcy oraz posiada siedzibę w jednym z pięciu województw Polski wschodniej tj.: lubelskim, podlaskim, podkarpackim, świętokrzyskim albo warmińsko-mazurskim. A to dlatego, że wyjazd jest realizowany w zakresie „Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej" i finansowany ze środków programu „Rozwój Polski wschodniej" poprzez tzw. działanie 1.4 „Promocja i współpraca".
Uczestnicy wyjazdu (20 przedsiębiorców) będą mieli okazję zaprezentować swoje produkty w trakcie odbywających się targów spożywczych Sial Middle East 2014. W tym celu PAiIIZ przygotuje specjalne stoisko, na którym każdy z uczestników będzie miał wydzieloną część dla siebie. Wyjazd zaplanowany jest w terminie 24-26 listopada, natomiast wnioski o przyjęcie firmy do tego projektu można składać do 3 września.
Przedsiębiorca może wskazać tylko jednego uczestnika wyjazdu, a osoba taka musi znać język angielski w stopniu umożliwiającym jej samodzielną prezentację oferty handlowej lub usługowej firmy w trakcie spotkań z potencjalnymi partnerami zagranicznymi, a także musi być zatrudniona w firmie na umowę o pracę lub inną umowę cywilnoprawną. Warto zaznaczyć, że PAIiIZ zastrzega sobie prawo do sprawdzenia prawdziwości tego faktu i weryfikacji znajomości języka angielskiego przez osobę uczestnicząc w wyjeździe, poprzez wezwania jej na spotkanie do siedziby PAIiIZ w Warszawie w celu przeprowadzenia rozmowy z 3-osobową komisją oceniającą. Dwukrotne niestawienie się reprezentanta firmy na takie wezwanie, będzie skutkowało odrzuceniem wniosku o uczestnictwo.
Na jakie profity może liczyć firma, która zostanie zakwalifikowana do wyjazdu? Zgodnie z regulaminem tego przedsięwzięcia, koszty uczestnictwa przedsiębiorcy pokrywane przez PAIiIZ obejmują koszt:
- przelotu/przejazdu (bilety) na trasie Warszawa-Abu Dhabi-Warszawa dla 1 przedstawiciela przedsiębiorcy oraz zakupu wizy do Zjednoczonych Emiratów Arabskich,
- ewentualnych transferów na terenie Abu Dhabi,
- zakwaterowania,
- przygotowania wspólnego katalogu wystawców,
- wynajmu i niestandardowej zabudowy powierzchni wystawienniczej ok. 100 m kw.,
- wejściówki na targi,
- spedycji produktów oraz materiałów reklamowych należących do przedsiębiorcy o wadze do 40 kg na teren odbywania się targów SIAL ME 2014 (bez spedycji zwrotnej produktów do Polski).
Szczegółowe informacje o naborze wniosków, w tym regulamin wyjazdu, kryteria, które będą stosowane przy wyłanianiu firm, wzór wniosku są dostępne na stronie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.