Reklama

E-privacy: nowe obowiązki dla firm zw. z bezpieczeństwem danych klientów

Dnia 10 stycznia 2017 r. Komisja Europejska opublikowała projekt rozporządzenia w sprawie poszanowania życia prywatnego oraz ochrony danych osobowych w łączności elektronicznej – zwany e-Privacy. Pierwotnie zakładano, że rozporządzenie wejdzie w życie wraz z RODO dnia 25 maja 2018 r. Tak się jednak nie stało i e-Privacy, które miało stanowić o szczególnych zasadach przetwarzania danych w internecie, w tym danych osobowych, wciąż jest przedmiotem prac.

Publikacja: 07.07.2019 11:00

E-privacy: nowe obowiązki dla firm zw. z bezpieczeństwem danych klientów

Foto: Fotolia

Przedstawiciele państw członkowskich nie mogą dojść do porozumienia w zasadniczych kwestiach związanych z regulacją rynku e-marketingu. Chodzi w głównej mierze o zakaz świadczenia usług w zamian za wykorzystanie danych użytkowników do celów marketingowych. Niezależnie od powyższego projekt rozporządzenia już wskazuje z jakimi obowiązkami muszą liczyć się przedsiębiorcy działający w sieci.

Czytaj także: RODO: o skutkach zgubienia firmowego smartfona, algorytmach black box i ePrivacy

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama