E-privacy: nowe obowiązki dla firm zw. z bezpieczeństwem danych klientów

Dnia 10 stycznia 2017 r. Komisja Europejska opublikowała projekt rozporządzenia w sprawie poszanowania życia prywatnego oraz ochrony danych osobowych w łączności elektronicznej – zwany e-Privacy. Pierwotnie zakładano, że rozporządzenie wejdzie w życie wraz z RODO dnia 25 maja 2018 r. Tak się jednak nie stało i e-Privacy, które miało stanowić o szczególnych zasadach przetwarzania danych w internecie, w tym danych osobowych, wciąż jest przedmiotem prac.

Publikacja: 07.07.2019 11:00

E-privacy: nowe obowiązki dla firm zw. z bezpieczeństwem danych klientów

Foto: Fotolia

Przedstawiciele państw członkowskich nie mogą dojść do porozumienia w zasadniczych kwestiach związanych z regulacją rynku e-marketingu. Chodzi w głównej mierze o zakaz świadczenia usług w zamian za wykorzystanie danych użytkowników do celów marketingowych. Niezależnie od powyższego projekt rozporządzenia już wskazuje z jakimi obowiązkami muszą liczyć się przedsiębiorcy działający w sieci.

Czytaj także: RODO: o skutkach zgubienia firmowego smartfona, algorytmach black box i ePrivacy

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki