E-privacy: nowe obowiązki dla firm zw. z bezpieczeństwem danych klientów

Dnia 10 stycznia 2017 r. Komisja Europejska opublikowała projekt rozporządzenia w sprawie poszanowania życia prywatnego oraz ochrony danych osobowych w łączności elektronicznej – zwany e-Privacy. Pierwotnie zakładano, że rozporządzenie wejdzie w życie wraz z RODO dnia 25 maja 2018 r. Tak się jednak nie stało i e-Privacy, które miało stanowić o szczególnych zasadach przetwarzania danych w internecie, w tym danych osobowych, wciąż jest przedmiotem prac.

Publikacja: 07.07.2019 11:00

E-privacy: nowe obowiązki dla firm zw. z bezpieczeństwem danych klientów

Foto: Fotolia

Przedstawiciele państw członkowskich nie mogą dojść do porozumienia w zasadniczych kwestiach związanych z regulacją rynku e-marketingu. Chodzi w głównej mierze o zakaz świadczenia usług w zamian za wykorzystanie danych użytkowników do celów marketingowych. Niezależnie od powyższego projekt rozporządzenia już wskazuje z jakimi obowiązkami muszą liczyć się przedsiębiorcy działający w sieci.

Czytaj także: RODO: o skutkach zgubienia firmowego smartfona, algorytmach black box i ePrivacy

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?