Reklama

Wewnętrzny dział prawny a compliance - raport

Procedury raportowania o nieprawidłowościach, regulaminy, szkolenia pracowników – m.in. tak duże firmy minimalizują ryzyko złamania przepisów i utraty zaufania klientów.

Publikacja: 09.05.2019 08:02

Wewnętrzny dział prawny a compliance - raport

Foto: 123RF

W przededniu znowelizowania ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych warto przeanalizować, jak ryzyko nieprawidłowości w swych organizacjach redukują już dziś duże firmy. To pozwoli wyznaczyć kierunki wdrażania rozwiązań zarządzania ryzykiem we własnych organizacjach – przekonują autorzy raportu „Wewnętrzny dział prawny a compliance – razem czy osobno?", który „Rzeczpospolita" prezentuje jako pierwsza.

Czym właściwie jest compliance? Zgodnie z definicją słownikową to zapewnienie zgodności działalności z regulacjami prawnymi, normami bądź zestawami zaleceń. Celem systemu compliance w firmach jest to, by działały one zgodnie z prawem, ale też z innymi dobrowolnie przyjętymi normami postępowania, by zapobiegać stratom finansowym i utracie reputacji.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama