Reklama
Rozwiń

Wewnętrzny dział prawny a compliance - raport

Procedury raportowania o nieprawidłowościach, regulaminy, szkolenia pracowników – m.in. tak duże firmy minimalizują ryzyko złamania przepisów i utraty zaufania klientów.

Publikacja: 09.05.2019 08:02

Wewnętrzny dział prawny a compliance - raport

Foto: 123RF

W przededniu znowelizowania ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych warto przeanalizować, jak ryzyko nieprawidłowości w swych organizacjach redukują już dziś duże firmy. To pozwoli wyznaczyć kierunki wdrażania rozwiązań zarządzania ryzykiem we własnych organizacjach – przekonują autorzy raportu „Wewnętrzny dział prawny a compliance – razem czy osobno?", który „Rzeczpospolita" prezentuje jako pierwsza.

Czym właściwie jest compliance? Zgodnie z definicją słownikową to zapewnienie zgodności działalności z regulacjami prawnymi, normami bądź zestawami zaleceń. Celem systemu compliance w firmach jest to, by działały one zgodnie z prawem, ale też z innymi dobrowolnie przyjętymi normami postępowania, by zapobiegać stratom finansowym i utracie reputacji.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku