Aktualizacja: 09.05.2019 08:02 Publikacja: 09.05.2019 08:02
Foto: 123RF
W przededniu znowelizowania ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych warto przeanalizować, jak ryzyko nieprawidłowości w swych organizacjach redukują już dziś duże firmy. To pozwoli wyznaczyć kierunki wdrażania rozwiązań zarządzania ryzykiem we własnych organizacjach – przekonują autorzy raportu „Wewnętrzny dział prawny a compliance – razem czy osobno?", który „Rzeczpospolita" prezentuje jako pierwsza.
Czym właściwie jest compliance? Zgodnie z definicją słownikową to zapewnienie zgodności działalności z regulacjami prawnymi, normami bądź zestawami zaleceń. Celem systemu compliance w firmach jest to, by działały one zgodnie z prawem, ale też z innymi dobrowolnie przyjętymi normami postępowania, by zapobiegać stratom finansowym i utracie reputacji.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas