Reklama

Prawo upadłościowe: nowa dyrektywa unijna drugą szansa dla firm

Unia Europejska chce ujednolicenia prawa upadłościowego w różnych krajach członkowskich. Wszystko po to, aby zachęcić inwestorów do rozwijania działalności poza granicami kraju. Dziś różnice w krajowych podejściach do tematu restrukturyzacji i upadłości są dla przedsiębiorców na tyle kłopotliwe, że stanowią istotną barierę w ekspansji zagranicznej firm. Rozwiązania przyjęte w projekcie dyrektywy są zbliżone do tych przewidzianych w polskim prawie restrukturyzacyjnym.

Publikacja: 29.04.2019 10:46

Prawo upadłościowe: nowa dyrektywa unijna drugą szansa dla firm

Foto: 123RF

Liczba postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych w całej Europie wzrasta. Połowa działalności na unijnym rynku zamyka się przed upływem 5 lat . Szacuje się, że na terenie UE 600 przedsiębiorstw dziennie ogłasza upadłość, pozbawiając pracy 1,7 mln ludzi rocznie , a zagranicznych partnerów pozostawiając bez możliwości odzyskania swoich należności. Różnorodność przepisów w poszczególnych krajach sprawia, że wielu przedsiębiorców w obawie o trudny potencjalny proces upadłościowy swoich kontrahentów, nie nawiązuje relacji biznesowych z inwestorami poza swoim krajem.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama