[b]Tak[/b]. Może zatrudnić osobę posiadającą orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku uzyskania pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy o przystosowaniu przez pracodawcę stanowiska pracy do potrzeb osoby niepełnosprawnej.

Aby uzyskać taką opinię, powinien zwrócić się z wnioskiem do właściwego miejscowo (ze względu na lokalizację stanowiska pracy) okręgowego inspektoratu pracy. We wniosku należy wskazać osobę niepełnosprawną i stanowisko pracy, na którym ma być zatrudniona.

Ponadto pracodawca może otrzymać zwrot określonych kosztów ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, jeżeli zatrudni osobę niepełnosprawną spełniającą określone warunki przez okres co najmniej 36 miesięcy.

Zwrotu kosztów dokonuje starosta na warunkach i w wysokości określonych umową zawartą z pracodawcą. Warunkiem zwrotu kosztów jest uzyskanie pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy o przystosowanym stanowisku pracy, wydanej na wniosek starosty.

[i]Podstawa prawna:

– art. 4 ust. 5 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=6E49D978EF915EC27F8A6FF868C99A26?id=257066]ustawy z 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU nr 123 poz. 776 ze zm)[/link][/i]