Więcej łaski dla procentów w sieci - komentuje Jerzy Kowalski

Towar to trudny, choć społecznie pożądany. Dla wielu ma siłę, jaką niesie ze sobą matczyne mleko dla oseska.

Publikacja: 28.09.2018 02:00

Więcej łaski dla procentów w sieci - komentuje Jerzy Kowalski

Foto: AdobeStock

W praktyce jednak nie tylko dosłownie mąci w głowach, ale także – od nie tak dawna – mąci w handlu detalicznym, czyli sprzedaży przez przedsiębiorców. Wszystko z powodu postępu technicznego, który wykombinował Internet. Omawiany towar jest bardzo opłacalny dla sprzedawców. O czym mowa? Nie chodzi oczywiście o medykamenty, ale po prostu o alkohole. Czy da się je kupić w sieci? I tak i nie, czyli jest tak, jak to często bywa. Wprawdzie nasza zacna ustawa „antyalkoholowa" nie zawiera wyraźnego zakazu sprzedaży napojów procentowych za pośrednictwem sieci, jednak praktyka administracyjna i orzecznictwo sądowe mają swoje zdanie na ten temat.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay