Aktualizacja: 26.09.2017 08:48 Publikacja: 26.09.2017 08:08
Foto: Fotolia.com
Problem z ustalaniem wynagrodzenia urlopowego wynika z art. 17 ust. 4 ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych. W myśl tego przepisu wynagrodzenie za czas urlopu wypoczynkowego pracownika tymczasowego oblicza się na podstawie wynagrodzenia wypłaconego mu w poprzednich trzech miesiącach.
– Obecne przepisy są niekorzystne dla pracowników tymczasowych. Na przykład jeśli pracownik tymczasowy przepracował miesiąc u pracodawcy użytkownika i zakończył zatrudnienie, nabędzie prawo do dwóch dni urlopu. Nie otrzyma jednak z tego tytułu ekwiwalentu pieniężnego, bo żadne wynagrodzenie nie zostało mu wypłacone w okresie stanowiącym tzw. podstawę urlopową – mówi Robert Lisicki, radca prawny, dyrektor departamentu pracy, dialogu i spraw społecznych Konfederacji Lewiatan.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas