Aktualizacja: 23.09.2017 02:00 Publikacja: 23.09.2017 02:00
Jedną z najczęściej powoływanych przez pracodawców przyczyn wypowiedzenia leżących po stronie pracowników – obok nieprawidłowego wykonywania obowiązków czy nieosiągania oczekiwanych rezultatów pracy – jest utrata zaufania pracodawcy do pracownika. Kwestia utraty zaufania wielokrotnie była przedmiotem rozważań SN.
Przykładem jest jedno z nowszych orzeczeń SN dotyczące tej materii, tj. wyrok z 1 grudnia 2016 r. (I PK 86/16). SN orzekł wówczas, iż w razie wskazania przez pracodawcę jako przyczyny wypowiedzenia utraty zaufania spowodowanej zaistnieniem określonych zdarzeń, w pierwszej kolejności należy ocenić, czy podane przez pracodawcę okoliczności mogły uzasadnić utratę zaufania do pracownika, a następnie – pod warunkiem pozytywnego rozstrzygnięcia tej kwestii – czy utrata zaufania w tych okolicznościach uzasadnia dokonanie wypowiedzenia umowy o pracę. W uzasadnieniu do powyższego wyroku SN przypomniał, że utrata zaufania, aby stanowiła skuteczną przyczynę wypowiedzenia, powinna znajdować oparcie w przesłankach natury obiektywnej i racjonalnej, a nie być wynikiem arbitralnych ocen lub subiektywnych uprzedzeń.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas