Ile warte jest słowo w biznesie - komentarz Jerzego Kowalskiego

Mowa jest srebrem a milczenie złotem. Tak więc słowo ma swoją wartość. Czasami jest bezcenne i może także w gospodarce przyczynić się do znacznych oszczędności.

Publikacja: 21.07.2017 02:00

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Może uprościć transakcje, zaoszczędzić czas i ułatwić zawieranie umów. Jest też dodatkowym zabezpieczeniem dla stron kontraktu. Pozwala na pociągnięcie do odpowiedzialności cywilnej za kłamstwo, niedotrzymanie obietnicy, oszustwo. Ogranicza ryzyko transakcyjne. Daje pewność poznania stanu prawnego i faktycznego sprzedawanej spółki. Pozwala, co nie jest bez znaczenia, na lepsze – takie bardziej ludzkie - zrozumienie się menedżerów obu stron umowy. Buduje między nimi zaufanie i wiarę we wzajemną uczciwość.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama