Ile warte jest słowo w biznesie - komentarz Jerzego Kowalskiego

Mowa jest srebrem a milczenie złotem. Tak więc słowo ma swoją wartość. Czasami jest bezcenne i może także w gospodarce przyczynić się do znacznych oszczędności.

Publikacja: 21.07.2017 02:00

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Może uprościć transakcje, zaoszczędzić czas i ułatwić zawieranie umów. Jest też dodatkowym zabezpieczeniem dla stron kontraktu. Pozwala na pociągnięcie do odpowiedzialności cywilnej za kłamstwo, niedotrzymanie obietnicy, oszustwo. Ogranicza ryzyko transakcyjne. Daje pewność poznania stanu prawnego i faktycznego sprzedawanej spółki. Pozwala, co nie jest bez znaczenia, na lepsze – takie bardziej ludzkie - zrozumienie się menedżerów obu stron umowy. Buduje między nimi zaufanie i wiarę we wzajemną uczciwość.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku