Ile warte jest słowo w biznesie - komentarz Jerzego Kowalskiego

Mowa jest srebrem a milczenie złotem. Tak więc słowo ma swoją wartość. Czasami jest bezcenne i może także w gospodarce przyczynić się do znacznych oszczędności.

Publikacja: 21.07.2017 02:00

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Może uprościć transakcje, zaoszczędzić czas i ułatwić zawieranie umów. Jest też dodatkowym zabezpieczeniem dla stron kontraktu. Pozwala na pociągnięcie do odpowiedzialności cywilnej za kłamstwo, niedotrzymanie obietnicy, oszustwo. Ogranicza ryzyko transakcyjne. Daje pewność poznania stanu prawnego i faktycznego sprzedawanej spółki. Pozwala, co nie jest bez znaczenia, na lepsze – takie bardziej ludzkie - zrozumienie się menedżerów obu stron umowy. Buduje między nimi zaufanie i wiarę we wzajemną uczciwość.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"