Aktualizacja: 21.06.2017 05:40 Publikacja: 21.06.2017 05:40
Foto: www.sxc.hu
Warto na nie zwrócić uwagę i rozważyć ich zastosowanie. Tym bardziej, że przy okazji prowadzenia działalności gospodarczej może pojawić się wiele okazji w różnych postępowaniach administracyjnych. W tym kontekście za jedno z ciekawszych rozwiązań należy uznać mediację.
Zgodnie z art. 96a § 3 nowego brzmienia kodeksu postępowania administracyjnego celem mediacji jest wyjaśnienie i rozważenie okoliczności faktycznych i prawnych sprawy oraz dokonanie ustaleń dotyczących jej załatwienia w granicach prawa. Mediacja może dotyczyć tylko tych kwestii, które organ rozstrzyga uznaniowo. Przykładowo, jeżeli toczy się postępowanie o wydanie pozwolenia na budowę, to przedmiotem negocjacji między inwestorem a starostą nie może być zastosowanie w takiej sytuacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (bo jeśli taki plan obowiązuje - zastosowanie takie jest niezaprzeczalnym obowiązkiem organu). Tym niemniej mediacje w takim przypadku mogą być prowadzone między różnymi stronami postępowania w zakresie pozwolenia na budowę lub między stroną a organem, gdy decyzja organu oparta jest na bardziej uznaniowych przesłankach.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas