Aktualizacja: 21.06.2017 05:40 Publikacja: 21.06.2017 05:40
Foto: www.sxc.hu
Warto na nie zwrócić uwagę i rozważyć ich zastosowanie. Tym bardziej, że przy okazji prowadzenia działalności gospodarczej może pojawić się wiele okazji w różnych postępowaniach administracyjnych. W tym kontekście za jedno z ciekawszych rozwiązań należy uznać mediację.
Zgodnie z art. 96a § 3 nowego brzmienia kodeksu postępowania administracyjnego celem mediacji jest wyjaśnienie i rozważenie okoliczności faktycznych i prawnych sprawy oraz dokonanie ustaleń dotyczących jej załatwienia w granicach prawa. Mediacja może dotyczyć tylko tych kwestii, które organ rozstrzyga uznaniowo. Przykładowo, jeżeli toczy się postępowanie o wydanie pozwolenia na budowę, to przedmiotem negocjacji między inwestorem a starostą nie może być zastosowanie w takiej sytuacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (bo jeśli taki plan obowiązuje - zastosowanie takie jest niezaprzeczalnym obowiązkiem organu). Tym niemniej mediacje w takim przypadku mogą być prowadzone między różnymi stronami postępowania w zakresie pozwolenia na budowę lub między stroną a organem, gdy decyzja organu oparta jest na bardziej uznaniowych przesłankach.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas