Czy sprzedający musi wystawić informację o kwocie obniżenia wpłaty na PFRON?

Sprzedający ma obowiązek wystawić informację o kwocie obniżenia wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych tylko wtedy, gdy kontrahent zapłacił mu w terminie wynikającym z faktury.

Publikacja: 08.06.2017 05:30

Czy sprzedający musi wystawić informację o kwocie obniżenia wpłaty na PFRON?

Foto: Fotolia.com

- Czy sprzedający może zostać ukarany, jeśli nie wystawi informacji o kwocie obniżenia (kwoty ulgi) nabywcom produkcji lub usług? Część kontrahentów spółki (sprzedającego) to osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, kontrahenci, którzy – z uwagi na stan zatrudnienia poniżej 25 osób – nie muszą dokonywać wpłat na PFRON oraz zakłady pracy chronionej. Nie są oni zainteresowani kwotą obniżenia.

Sprzedający powinien wystawić INF-U wszystkim uprawnionym klientom. Inaczej naraża się, że podczas kontroli zostanie ukarany. To stanowisko Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnoprawnych oraz Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych. Jednak liczę, że po wakacjach Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych przedstawi długo wyczekiwaną nowelizację art. 22 ustawy o rehabilitacji, która powinna wejść w życie najpóźniej od 1 stycznia 2018 r. Wówczas być może sprzedający będzie miał obowiązek wystawić INF-U tylko tym klientom, którzy o to do niego wystąpią.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama