Aktualizacja: 05.01.2017 05:40 Publikacja: 05.01.2017 05:40
Foto: 123RF
Ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych to jedna z podstawowych zasad prawa pracy, wynikająca z art. 17 kodeksu pracy (dalej: k.p.). Oznacza to, że z jednej strony pracodawca proponuje, wspiera, zachęca i wysyła pracownika na szkolenie, a z drugiej – jeżeli to podwładny wyrazi chęć podniesienia kwalifikacji – nie powinien mu tego bezzasadnie utrudniać.
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to według ustawodawcy zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą (art. 103[1] § 1 k.p.).
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas