Aktualizacja: 05.01.2017 05:40 Publikacja: 05.01.2017 05:40
Foto: 123RF
Ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych to jedna z podstawowych zasad prawa pracy, wynikająca z art. 17 kodeksu pracy (dalej: k.p.). Oznacza to, że z jednej strony pracodawca proponuje, wspiera, zachęca i wysyła pracownika na szkolenie, a z drugiej – jeżeli to podwładny wyrazi chęć podniesienia kwalifikacji – nie powinien mu tego bezzasadnie utrudniać.
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to według ustawodawcy zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą (art. 103[1] § 1 k.p.).
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas