Znaki towarowe: jak chronić zagraniczną ekspansję produktów

Planując strategię rozwoju marki należy zweryfikować status posiadanych praw ochronnych na znaki towarowe oraz wybrać terytoria, które powinny zostać objęte ochroną.

Publikacja: 21.10.2016 06:20

Znaki towarowe: jak chronić zagraniczną ekspansję produktów

Foto: 123RF

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej podejmują działania mające na celu ochronę swych znaków towarowych poza granicami kraju. Obecność produktów sygnowanych polskimi markami na zagranicznych rynkach jest coraz częstsza. Kształtowanie międzynarodowego charakteru i zwiększonej rozpoznawalności znaków zwykle zaczyna się od rozwoju sieci dystrybucji przez pozyskiwanie nowych rynków zbytu i zawieranie umów handlowych z podmiotami z innych krajów. Planując działania na nowych terytoriach warto wcześniej zadbać o ochronę znaków w wybieranych rejonach świata. Ochrona znaków towarowych opiera się bowiem na zasadzie terytorialności.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki