Reklama

Znaki towarowe: jak chronić zagraniczną ekspansję produktów

Planując strategię rozwoju marki należy zweryfikować status posiadanych praw ochronnych na znaki towarowe oraz wybrać terytoria, które powinny zostać objęte ochroną.

Publikacja: 21.10.2016 06:20

Znaki towarowe: jak chronić zagraniczną ekspansję produktów

Foto: 123RF

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej podejmują działania mające na celu ochronę swych znaków towarowych poza granicami kraju. Obecność produktów sygnowanych polskimi markami na zagranicznych rynkach jest coraz częstsza. Kształtowanie międzynarodowego charakteru i zwiększonej rozpoznawalności znaków zwykle zaczyna się od rozwoju sieci dystrybucji przez pozyskiwanie nowych rynków zbytu i zawieranie umów handlowych z podmiotami z innych krajów. Planując działania na nowych terytoriach warto wcześniej zadbać o ochronę znaków w wybieranych rejonach świata. Ochrona znaków towarowych opiera się bowiem na zasadzie terytorialności.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama