Rz: Czy treść wprowadzanego regulaminu wynagradzania ma odpowiadać temu, co dotychczas znajdowało się w umowach o pracę pracowników?
dr Patrycja Zawirska, radca prawny, partner, K&L Gates: Nowy regulamin wynagradzania powinien opisywać istniejące w praktyce u danego pracodawcy zasady wynagradzania. Przykładowo, jeśli podwładni byli uprawnieni do prywatnej opieki medycznej, wewnętrzna regulacja powinna zawierać o tym odpowiednią wzmiankę. Jeżeli pewna grupa zatrudnionych otrzymywała premię za wyniki sprzedaży, zasady bonusowe tego zespołu powinny zostać zaadresowane w regulaminie. To samo dotyczy widełek płacowych – należy ustalić widełki istniejące w firmie w praktyce i odwzorować je w nowej regulacji. Oczywiście, można dodać jakiś benefit lub zmienić zasady na korzyść zatrudnionych. Modyfikacje na niekorzyść będą natomiast (dla swojej skuteczności) wymagać zawarcia z pracownikami indywidualnych porozumień zmieniających albo wręczenia im wypowiedzeń warunków pracy i płacy.