Aktualizacja: 16.09.2016 02:00 Publikacja: 16.09.2016 02:00
Foto: 123RF
Rz: Czy treść wprowadzanego regulaminu wynagradzania ma odpowiadać temu, co dotychczas znajdowało się w umowach o pracę pracowników?
dr Patrycja Zawirska, radca prawny, partner, K&L Gates: Nowy regulamin wynagradzania powinien opisywać istniejące w praktyce u danego pracodawcy zasady wynagradzania. Przykładowo, jeśli podwładni byli uprawnieni do prywatnej opieki medycznej, wewnętrzna regulacja powinna zawierać o tym odpowiednią wzmiankę. Jeżeli pewna grupa zatrudnionych otrzymywała premię za wyniki sprzedaży, zasady bonusowe tego zespołu powinny zostać zaadresowane w regulaminie. To samo dotyczy widełek płacowych – należy ustalić widełki istniejące w firmie w praktyce i odwzorować je w nowej regulacji. Oczywiście, można dodać jakiś benefit lub zmienić zasady na korzyść zatrudnionych. Modyfikacje na niekorzyść będą natomiast (dla swojej skuteczności) wymagać zawarcia z pracownikami indywidualnych porozumień zmieniających albo wręczenia im wypowiedzeń warunków pracy i płacy.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas