Aktualizacja: 16.09.2016 02:00 Publikacja: 16.09.2016 02:00
Foto: 123RF
Rz: Czy treść wprowadzanego regulaminu wynagradzania ma odpowiadać temu, co dotychczas znajdowało się w umowach o pracę pracowników?
dr Patrycja Zawirska, radca prawny, partner, K&L Gates: Nowy regulamin wynagradzania powinien opisywać istniejące w praktyce u danego pracodawcy zasady wynagradzania. Przykładowo, jeśli podwładni byli uprawnieni do prywatnej opieki medycznej, wewnętrzna regulacja powinna zawierać o tym odpowiednią wzmiankę. Jeżeli pewna grupa zatrudnionych otrzymywała premię za wyniki sprzedaży, zasady bonusowe tego zespołu powinny zostać zaadresowane w regulaminie. To samo dotyczy widełek płacowych – należy ustalić widełki istniejące w firmie w praktyce i odwzorować je w nowej regulacji. Oczywiście, można dodać jakiś benefit lub zmienić zasady na korzyść zatrudnionych. Modyfikacje na niekorzyść będą natomiast (dla swojej skuteczności) wymagać zawarcia z pracownikami indywidualnych porozumień zmieniających albo wręczenia im wypowiedzeń warunków pracy i płacy.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas