Aktualizacja: 14.01.2021 02:00 Publikacja: 14.01.2021 02:00
Foto: Adobe Stock
1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy nowej ustawy – Prawo zamówień publicznych, które istotnie zmodyfikowały tzw. przesłanki wykluczenia z postępowania rozumiane jako okoliczności, których wystąpienie powoduje, że dany wykonawca nie może się ubiegać o udzielenie zamówienia. Zmiany objęły również przesłanki dotyczące wprowadzenia zamawiającego w błąd, czyli sytuację, w której wykonawca przekazuje zamawiającemu informacje dotyczące np. spełniania warunków udziału w postępowaniu, tj. doświadczenia firmy czy personelu, które okazują się niezgodne z prawdą, co w konsekwencji powoduje, że zamawiający musi wykluczyć wykonawcę z postępowania i odrzucić jego ofertę.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas