Aktualizacja: 12.08.2016 07:40 Publikacja: 12.08.2016 02:00
Foto: 123RF
Rz: Czy odwołanie pracownika z urlopu, który miał trwać 14 kolejnych dni kalendarzowych, sprawia, że po stronie pracodawcy powstaje roszczenie o zwrot świadczenia urlopowego?
Joanna Torbé: Nie, takie roszczenie w mojej ocenie nie powstaje. Żądanie od pracownika odwołanego z urlopu zwrotu świadczenia byłoby nadużyciem prawa ze strony pracodawcy. Przypomnieć trzeba, że odwołanie z urlopu następuje z przyczyn dotyczących zakładu pracy wtedy, gdy obecności podwładnego w firmie wymagają okoliczności nieprzewidziane w chwili rozpoczynania wypoczynku. Trudno zatem uznać, aby pracownik ponosił dodatkowe konsekwencje związane ze zwrotem świadczenia urlopowego.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas