Sąd: pracodawca odpowiada za poparzenie pracownika podczas szkolenia

Pracodawca odpowiada za poparzenie pracownika, bo nie zachował należytej staranności, organizując szkolenie.

Publikacja: 27.06.2016 08:04

Sąd: pracodawca odpowiada za poparzenie pracownika podczas szkolenia

Foto: 123RF

Pracownica restauracji uczestniczyła w szkoleniu wewnętrznym. W sali na stałe zamontowana była lampa bakteriobójcza wydzielająca promieniowanie ultrafioletowe UV. Była włączona także podczas szkolenia. Wyłączono ją dopiero po mniej więcej trzech godzinach, kiedy uczestnicy zaczęli uskarżać się na zaczerwienienie twarzy i pieczenie oczu. Następnego dnia okazało się, że jedna z kursantek doznała poparzenia rogówek obu oczu (inni poparzenia skóry i rogówek).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki