Reklama
Rozwiń

Co zrobić, żeby fiskus nie nałożył podatku przy zdalnej pracy

Rekompensata od pracodawcy za pracę w domu nie będzie przychodem pracownika, ale nie mogą być oderwane od rzeczywistości.

Publikacja: 24.03.2023 13:43

Co zrobić, żeby fiskus nie nałożył podatku przy zdalnej pracy

Foto: Adobe Stock

mat

7 kwietnia wejdą w życie znowelizowane przepisy Kodeksu pracy, które określają zasady rozliczania pracy zdalnej. Zgodnie z tymi  regulacjami pracownikowi na home office trzeba zapewnić odpowiednie materiały i narzędzia. Pracodawca musi też pokryć koszty pracy w domu, przede wszystkim energii elektrycznej czy usług telekomunikacyjnych. Zatrudniony może wykorzystywać do pracy na odległość własny sprzęt (np. komputer czy telefon). Przysługuje mu za to pieniężny ekwiwalent. Pracodawca może także wypłacać załodze ryczałty, odpowiadające przewidywanym kosztom home office.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego