Sprzedaż nieruchomości: co trzeba załatwić u notariusza

Przedsiębiorca, który chce nabyć nieruchomość, musi złożyć wizytę notariuszowi. Także poświadczenie własnoręczności podpisu i uwierzytelnienie dokumentu wymagają kontaktu z rejentem.

Publikacja: 24.02.2016 01:00

Rejenci poświadczają też własnoręczność podpisu na dokumencie, np. na pełnomocnictwie

Rejenci poświadczają też własnoręczność podpisu na dokumencie, np. na pełnomocnictwie

Foto: materiały prasowe

Lista czynności, które właściciel firmy musi załatwić w kancelarii notarialnej, jest długa. Wśród nich króluje zawieranie aktów notarialnych.

Kupując lub sprzedając nieruchomość, przedsiębiorca musi odwiedzić notariusza, w przeciwnym razie transakcja będzie nieważna. Nie ma żadnych przepisów, które regulowałyby, jakie dokumenty są niezbędne przy tego typu czynnościach. Niemniej notariusze zawsze ich żądają. Chodzi o to, by uniknąć pomyłek oraz wyeliminować oszustów. Najważniejszy jest odpis z księgi wieczystej. Wynika z niego m.in., kto jest jej właścicielem oraz czy nie jest ona obciążona hipoteką.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama