Sprzedaż nieruchomości: co trzeba załatwić u notariusza

Przedsiębiorca, który chce nabyć nieruchomość, musi złożyć wizytę notariuszowi. Także poświadczenie własnoręczności podpisu i uwierzytelnienie dokumentu wymagają kontaktu z rejentem.

Publikacja: 24.02.2016 01:00

Rejenci poświadczają też własnoręczność podpisu na dokumencie, np. na pełnomocnictwie

Rejenci poświadczają też własnoręczność podpisu na dokumencie, np. na pełnomocnictwie

Foto: materiały prasowe

Lista czynności, które właściciel firmy musi załatwić w kancelarii notarialnej, jest długa. Wśród nich króluje zawieranie aktów notarialnych.

Kupując lub sprzedając nieruchomość, przedsiębiorca musi odwiedzić notariusza, w przeciwnym razie transakcja będzie nieważna. Nie ma żadnych przepisów, które regulowałyby, jakie dokumenty są niezbędne przy tego typu czynnościach. Niemniej notariusze zawsze ich żądają. Chodzi o to, by uniknąć pomyłek oraz wyeliminować oszustów. Najważniejszy jest odpis z księgi wieczystej. Wynika z niego m.in., kto jest jej właścicielem oraz czy nie jest ona obciążona hipoteką.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki