E-sprzedawca musi rejestrować zbiór danych o konsumentach

Przetwarzanie informacji o konsumentach trzeba zgłosić generalnemu inspektorowi ochrony danych osobowych. Zaniechanie tego naraża na karę więzienia.

Aktualizacja: 13.02.2016 14:04 Publikacja: 13.02.2016 13:00

Trzeba wskazać, co dokładnie znajdzie się w zgłaszanym zbiorze, czyli imię i nazwisko, adres, numer

Trzeba wskazać, co dokładnie znajdzie się w zgłaszanym zbiorze, czyli imię i nazwisko, adres, numer telefonu

Foto: 123RF

Sprzedaż towarów przez internet wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych klientów. Chodzi o takie informacje, na podstawie których można zidentyfikować konkretnego konsumenta, czyli jego imię, nazwisko, e-mail, adres zamieszkania itp. Zbiór, w którym te dane mają być przez przedsiębiorcę przetwarzane, należy zgłosić do generalnego inspektora ochrony danych osobowych oraz odpowiednio go zabezpieczyć.

Nie trzeba go zgłaszać do GIODO tylko w jednym przypadku. Ewa Kurowska-Tober, radca prawny w kancelarii DLA Piper, wskazuje, że tak jest, gdy e-sklep powołał administratora bezpieczeństwa informacji (ABI).

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki