Aktualizacja: 02.12.2025 18:55 Publikacja: 08.12.2024 13:29
Foto: Adobe Stock
W tegorocznej edycji konkursu wpłynęły 64 zgłoszenia. Choć tym razem dziennikarze „Rzeczpospolitej” nie zdobyli pierwszego miejsca, to i tak zdominowali podium. Szymon Cydzik zdobył II miejsce za artykuły na łamach „Rz” dotyczące m.in. praw twórców i wydawców, wykorzystywania utworów przez AI, prawa do formatu telewizyjnego i walki z materiałami nieoryginalnymi.
III miejsce zdobyli ex aequo Krzysztof Wasilewski za artykuł „Banksy: własność intelektualna jest dla frajerów” opublikowany na łamach „Rz” oraz Michał Ziółkowski za teksty upowszechniające wiedzę w zakresie praw własności przemysłowej (także w „Rz”). Również wśród wyróżnionych prac znalazły się teksty z „Rzeczpospolitej” – cykl artykułów dotyczących zagadnień związanych z prawem własności intelektualnej z perspektywy potrzeb przedsiębiorców, autorstwa Michała Markiewicza.
Przedstawiciele sektora usług kosmetycznych i estetycznych mają kłopot z przepisami o kwalifikacjach lekarzy pot...
Biegli rewidenci będą mogli wykonywać więcej usług na rzecz firm, które audytują. Ministerstwo Finansów proponuj...
Fundacje rodzinne nie powinny prowadzić aktywnej działalności gospodarczej. W opinii ekspertów zakaz najmu krótk...
Od wtorku polski rynek zamówień publicznych w praktyce jest zamknięty dla firm z tzw. krajów trzecich. Chyba, że...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
Od przyszłego roku wzrośnie do 170 tys. zł próg wartości dostaw obligujący do stosowania przepisów o zamówieniac...
Robotyzacja procesów budowlanych przestała być futurystyczną wizją. Staje się realnym narzędziem, które można zastosować tu i teraz. Na współczesnym placu budowy rola człowieka będzie się zmieniać – mówi Mirosław Rzeszutko, Head of Product Management w firmie wienerberger.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas