6 listopada 2015 r. polscy eksporterzy z branży spożywczej będą mieli możliwość wzięcia udziału w wirtualnej misji gospodarczej do Chile. Wideokonferencję pomiędzy Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem a Santiago de Chile organizują wspólnie Bank Zachodni WBK oraz Banco Santander Chile. Rejestracja na wydarzenie trwa do 5 listopada do godz.16.00. W tym celu wystarczy wysłać zgłoszenie na adres finansowanie.handlu@bzwbk.pl z tytułem maila Misja Chile. Wydarzenie objęła patronatem polska ambasada w Chile.

Podczas połączenia przedsiębiorcy będą mogli nawiązać kontakty z chilijskimi partnerami biznesowymi zainteresowanymi potencjałem polskiej branży spożywczej oraz współpracą handlową w zakresie eksportu. W misji wezmą też udział eksperci zaproszeni przez BZ WBK oraz Banco Santander Chile.

Poza żywnością, w wymianie handlowej z Chile ważną pozycję w naszym imporcie zajmuje miedź. Jednak w stronę tego kraju Ameryki Południowej coraz śmielej spoglądają również polscy eksporterzy. Na razie polska branża spożywcza obecna jest w Chile głównie pod postacią gotowych artykułów spożywczych, jak np. wódka, soki czy słodycze. W eksporcie do Chile na ten moment dominują urządzenia mechaniczne i elektryczne, w tym do rejestracji i odbioru dźwięku, tworzywa sztuczne i wyroby, pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające i współdziałające urządzenia oraz produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych.

Zachętą do podjęcia ekspansji na tym rynku powinien być fakt, że pomiędzy Unią Europejską a Chile obowiązuje umowa o wolnym handlu. W jej efekcie wyeliminowano większość barier handlowych. Jak wskazuje Olga Pietkiewicz, szefowa International Desk Banku Zachodniego WBK, ponad 96 proc. towarów w wymianie handlowej objętych jest zerową stawką celną.