Reklama

Sezonowych umów o pracę nie wlicza się do limitu angaży na czas określony

Sezonowych umów o pracę nie wlicza się do limitu angaży na czas określony, o którym mowa w art. 25[1] kodeksu pracy. Oznacza to, że nie wchodzi w grę przekształcenie kolejnej umowy terminowej w zawartą na czas nieokreślony.

Aktualizacja: 09.06.2015 09:21 Publikacja: 09.06.2015 03:00

Sezonowych umów o pracę nie wlicza się do limitu angaży na czas określony

Foto: www.sxc.hu

Zatrudniamy tę samą osobę na podstawie kolejnych umów podpisywanych na okresy jedno- lub dwumiesięczne. Przerwa między umowami nigdy nie przekroczyła miesiąca. Czy w związku z tym trzecia z nich powinna już zostać zawarta na czas nieokreślony? Pracodawca twierdzi, że nie, ponieważ są to umowy sezonowe. Chodzi o prace, które rzeczywiście można prowadzić tylko w okresach wiosennym i letnim. Czy szef ma rację? – pyta czytelniczka.

Tak. Możliwość nawiązywania kolejnych umów o pracę na czas określony została ograniczona w art. 25

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama