Volkswagen Golf był najchętniej kupowanym w Europie samochodem, na czwartym miejscu znalazł się Volkswagen Polo, a marka Volkswagen zdobyła największy udział w europejskim rynku, który wchłonął 13 mln samochodów, o ponad 5 proc. więcej niż w 2013 roku. Amerykański rynek rósł nieco szybciej (o blisko 6 proc.) i przekroczył 16,4 mln aut. Największym rynkiem świata są Chiny z wynikiem niecałych 18,4 mln aut. Pierwsze miejsce zajęła na nim Grupa Volkswagena.
Jednak globalnie – mimo że Volkswagen przekroczył w 2014 roku sprzedaż 10 mln sztuk, wyprzedzając o cztery lata plany – koncern zajął drugie miejsce za Toyotą, która sprzedała 10,23 mln samochodów osobowych i ciężarowych, o 90 tys. więcej od niemieckiego konkurenta.
Zaledwie dekadę temu, w 2004 roku, VW sprzedał ponad 5 mln samochodów. Marka Volkswagen znalazła nabywców na 6,12 mln aut, po raz pierwszy przekraczając poziom sześciu mln sztuk.
Na trzecim miejscu w rankingu największych koncernów samochodowych świata znalazł się General Motors ze sprzedażą 9,92 mln samochodów. Pomimo największej i najbardziej kosztownej w historii GM akcji odwoławczej amerykański koncern zdołał zwiększyć sprzedaż o 2 proc. w porównaniu z 2013 r.