Wadliwie wykonana praca ?z winy pracownika obniża wynagrodzenie

Pracownik nie otrzymał części wynagrodzenia za ostatni miesiąc. Pracodawca polecił nie wypłacić mu go za część miesiąca, w którym pracował za granicą, w związku z wadliwie wykonaną pracą. Zatrudniony uważa, że nie miał wpływu na jakość robót wykonanych przez brygadę, do której należał. Czy szef miał prawo tak postąpić?

Aktualizacja: 26.12.2014 09:18 Publikacja: 26.12.2014 06:47

Wadliwie wykonana praca ?z winy pracownika obniża wynagrodzenie

Foto: www.sxc.hu

Tak. Zasadniczym obowiązkiem pracownika jest sumienne i staranne wykonywanie pracy zgodnie z poleceniami przełożonych (art. 100 §1 k.p.). Co prawda staranne wykonywanie pracy nie jest gwarancją wysokiej jakości wytwarzanych produktów lub usług, ale można przyjąć, że umożliwia wytwarzanie produktów dobrej jakości lub zgodnych z normami jakościowymi przyjętymi u pracodawcy. Za wytwarzanie przez etatowca wadliwych produktów nie przysługuje wynagrodzenie odpowiednio do art. 82 k.p., tj. jeżeli wykonał on produkty lub usługi wadliwe ze swojej winy. Wynagrodzenie nie przysługuje niezależnie od tego, czy pracodawca poniósł szkodę, czy nie.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama