Zakres zadań pracownika a obowiązki

Mimo podporządkowania przełożonym pracownik nie zawsze musi wykonywać wszystkie zlecone mu czynności służbowe. Dotyczy to np. takich, których nie wymienia jego umowa o pracę.

Publikacja: 24.12.2014 05:50

Zakres zadań pracownika a obowiązki

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Czy w angażu lub odrębnym od umowy o pracę dokumencie zawierającym zakres obowiązków służbowych pracodawca może umieścić postanowienie, że zatrudniony musi wykonywać wszelkie czynności nakazane przez przełożonego bez ich sprecyzowania? Czy podwładny musi takie zadania zrealizować? – pyta czytelnik.

Obowiązkiem pracodawcy jest m.in. zaznajamianie podwładnych z zakresem ich zadań oraz sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach (art. 94 pkt 1 k.p.).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki