Serwis Consumer Classroom to najnowsza inicjatywa Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów Komisji Europejskiej. Portal adresowany jest do nauczycieli młodzieży w wieku 12–18 lat podejmujących tematy konsumenckie w ramach różnych przedmiotów, np. przedsiębiorczości, matematyki, nauk społecznych lub przyrodniczych. Zawiera gotowe do zastosowania pomoce dydaktyczne, które umożliwiają przekazanie uczniom wiedzy na temat praw konsumenckich oraz praktycznych umiejętności przydatnych w codziennym poruszaniu się po rynku. Jak wskazuje Urszula Adamczyk z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, portal adresowany jest do wszystkich nauczycieli szkół średnich zainteresowanych tematyką edukacji konsumenckiej, którzy chcieliby wykorzystać dostępne tam materiały w trakcie realizowanych przez siebie programów nauczania.

Zasoby edukacyjne dostępne są we wszystkich językach urzędowych UE. Dostosowano je do potrzeb dwóch grup wiekowych, tj. młodzieży w wieku 12–14 lat oraz 15–18 lat. Consumer Classroom oferuje gotowe interaktywne lekcje oraz narzędzia służące do tworzenia nowych według własnych indywidualnych potrzeb. Serwis umożliwia również nawiązywanie kontaktów z innymi nauczycielami, wymianę pomysłów oraz współpracę przy projektach międzyszkolnych. Po zarejestrowaniu się na stronie www.consumerclassroom.eu można korzystać z biblioteki zasobów podzielonych tematycznie i według kategorii wiekowych. Edukacja finansowa, media społecznościowe, bezpieczeństwo w Internecie, reklama, prawa konsumenta – to tylko niektóre z dostępnych zagadnień. Z portalu skorzystało już ok. ośmiu tysięcy polskich pedagogów, a w całej Europie jest już ponad 80 tysięcy użytkowników tego serwisu.