Przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z pakietów dla MSP, dalej jednak ta grupa klientów stanowi niewielką część całości wszystkich intensywnie korzystających z usług assistance.
– Jest to w dużej mierze kwestia świadomości istnienia takich usług, pakiety assistance są dodawane do rachunków bankowych dla przedsiębiorstw czy ubezpieczeń, co powoduje, że posiadacz nie do końca wie, co dostał, a czasami nawet nie wie, że może korzystać ze wsparcia assistance – mówi Tomasz Brożyna, członek zarządu Mondial Assistance.
Brak wielu wyłączeń zawartych w polisach dla klientów indywidualnych jest jednym z głównych wyróżników ubezpieczeń assistance dla firm. Zakres usług konstruowany jest w taki sposób, żeby zdjąć z przedsiębiorców ciężar organizacji pomocy przy rozmaitych awariach czy zdarzeniach losowych.
Dostęp do know-how i wiedzy specjalistycznej jest kluczowym czynnikiem warunkującym sukces lub porażkę firmy
Trzy najważniejsze kategorie usług to pomoc w miejscu prowadzenia działalności, pomoc w podróży i wsparcie informacyjne, dzięki dostępowi do profesjonalnych infolinii.
– Dostęp do know-how i wiedzy specjalistycznej jest kluczowym czynnikiem warunkującym sukces lub porażkę firmy – uważa Tomasz Brożyna. – Co szczególnie widoczne jest w przypadku małych i średnich firm, które dodatkowo rzadko dysponują zasobami, aby zapewnić sobie szeroki dostęp do wiedzy.
W Europ Assistance szczególną popularnością cieszy się Firmowy Serwis Concierge. To bezpłatna organizacja np. biletów lotniczych, spotkań biznesowych, przyjęć, podróży, wyjazdów integracyjnych i wielu innych świadczeń wedle upodobań klientów. Taki serwis zdejmuje z przedsiębiorcy ciężar wyszukiwania i organizacji różnych przedsięwzięć oraz pozwala na zaoszczędzenie czasu. Nie jest związany z żadnym nieszczęśliwym przypadkiem. Aby z niego skorzystać, nie musi dojść do zdarzenia losowego. Serwisy te dostępne są całodobowo przez cały okres trwania danej umowy.
Natomiast w sytuacjach wystąpienia szkody, zgodnie ze statystykami Europ Assistance Polska, 27 proc. spraw wymagało interwencji informatyka. Przedsiębiorcy często korzystają także z pomocy hydraulika (21 proc.), ślusarza (11 proc.), serwisu RTV i AGD (5 proc.) a także szklarza (4 proc.).
W APRIL najbardziej popularną usługą jest assistance motoryzacyjne. Wielu klientów przekonało się też do wygody, jaką daje możliwość skorzystania z interwencji specjalistów, takich jak ślusarz, szklarz, hydraulik itp. Wzrasta również popularność usług z zakresu office assistance, czyli pomoc w przypadku awarii sprzętu biurowego (w tym IT).
– Jedną z najbardziej przyszłościowych gałęzi assistance dla firm to assistance prawne. Jednak tego typu usługa, pozwalająca na znaczną oszczędność kosztów związanych z obsługą prawną, jest ciągle jeszcze w Polsce stosunkowo mało popularna i dopiero się rozwija – ocenia Paweł Paluszyński.
W Mondial Assistance najpopularniejszą kategorią assistance w tym momencie są usługi pomocowe w podróży oraz infolinie specjalistyczne.
– Pakiety ubezpieczeń podróżnych są świadomie wybierane przez firmy segmentu MSP, toteż posiadacz takiego assistance wie, jak i z czego może korzystać – ocenia Tomasz Brożyna.