NSA (sygn. akt II GSK 88/12) uznał, że była uzasadniona, i oddalił skargę kasacyjną spółki.

W raporcie z 29 grudnia 2009 r. spółka Platforma Mediowa Point Group SA poinformowała na Giełdzie Papierów Wartościowych, że na mocy umowy ze spółką cypryjską przejęła 80 proc. udziałów w Agencji Wydawniczo-Reklamowej, wydaw cy tygodnika „Wprost".

W sierpniu 2010 r. Komisja Nadzoru Finansowego nałożyła na PMPG 100 tys. zł kary za rażące niedopełnienie obowiązków informacyjnych. Według KNF spółka nierzetelnie sporządziła raport dotyczący przejęcia AWR Wprost sp. z o.o. Zawarte w nim informacje mogły wprowadzić inwestorów w błąd co do kondycji finansowej AWR Wprost. Napisano, że według danych cennikowych Expert Monitora, w 2008 r. „Wprost" zarobiło 98,7 mln zł, bez wyjaśnienia, że nie jest to wynik finansowy AWR Wprost za 2008 r.

– Było to już siódme podejście spółki do tej transakcji, dokonywanej w szczególnych okolicznościach, w okresie między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem – wyjaśniał w NSA Michał Lisiecki, prezes PMPG. – Raporty bieżące spółek giełdowych muszą być sporządzane niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin. W tak krótkim czasie, w sytuacji, gdy w Agencji nie było audytu, jej prezes i dyrektor finansowy wyjechali za granicę, redakcja „Wprost" nie funkcjonowała, a dane od udziałowców były niekompletne i niezweryfikowane, posłużyliśmy się raportem Express Monitora jako jedynym charakteryzującym obiektywnie aktywa.

Express Monitor, zajmujący się m.in. badaniem rynku kapitałowego, podawał, że w 2008 r. AWR Wprost zarobiła 98,7 mln zł, a Newsweek Polska — 123,2 mln zł i Polityka — 108,1 mln zł.

– Efektem raportu był wzrost kursu akcji spółki PMPG o ok. 9 proc. i 100 proc. wzrost obrotów jej akcjami na giełdzie. W ocenie KNF dane umieszczone w raporcie odbiegały od rzeczywistych wyników, ponieważ były to tylko zyski z reklam, bez uwzględnienia kosztów. W rzeczywistości „Wprost" miało w 2008 r. ponad 6 mln zł strat –mówił w NSA pełnomocnik KNF. –Trudno uwierzyć, że przeprowadzając transakcję, PMPG nie znała sytuacji spółki, którą nabywa.

Skarga spółki na decyzję KNF, wniesiona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, okazała się nieskuteczna, a NSA uznał, że ocena WSA była prawidłowa.

Informacje w raporcie odbiegały od rzeczywistych wyników

– W rozporządzeniu z 2009 r. ministra finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych, przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych, nie ma wymogu zamieszczania wyników finansowych. Ale skoro spółka już je podaje, muszą być rzetelne i kompletne. Dane dotyczące kondycji finansowej tygodnika „Wprost", nie były rzetelne ani kompletne – powiedziała sędzia Gabriela Jyż, uzasadniając wyrok NSA. –Nie należało więc umieszczać ich w raporcie, wprowadzając w błąd inwestorów co do rzeczywistej kondycji wydawcy „Wprost".

Już po wyroku prezes PMPG poinformował, że po kupieniu AWR Wprost, już w 2010 r. spółka przyniosła 7 mln zł zysku, była to więc trafiona inwestycja.