Koronawirus: organizacja pracy w czasie epidemii – są wytyczne

Centralny Instytut Ochrony Pracy przygotował wskazówki dla pracodawców dotyczące organizacji pracy w czasie epidemii, przeciwdziałania zakażeniom i działania w razie wykrycia wirusa w firmie.

Aktualizacja: 03.06.2020 17:54 Publikacja: 03.06.2020 07:48

Koronawirus: organizacja pracy w czasie epidemii – są wytyczne

Foto: Adobe Stock

Szczegółowe wskazówki, jak pracodawcy powinni radzić sobie z koronawirusem, CIOP opracował we współpracy z Państwową Inspekcją Pracy na podstawie wytycznych zawartych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 2 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

CIOP zaleca przede wszystkim opracowanie planu działań dla ochrony zdrowia pracowników w warunkach epidemii. Udział w tym zadaniu powinni wziąć nie tylko przedstawiciele kierownictwa pracodawcy, ale także przedstawiciele załogi, lekarz medycyny pracy i specjaliści ds. bhp. Chodzi o to, by plan dla danej firmy uwzględniał specyfikę jej działania, liczbę pracowników, infrastrukturę, w tym ułatwiającą skuteczne przeciwdziałanie rozprzestrzeniania się koronawirusa, ale także kontakty społeczne pracowników i interakcje z klientami i kontrahentami oraz wspólne korzystanie przez pracowników ze wspólnych maszyn i narzędzi oraz pomieszczeń sanitarnych.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?