Koronawirus: organizacja pracy w czasie epidemii – są wytyczne

Centralny Instytut Ochrony Pracy przygotował wskazówki dla pracodawców dotyczące organizacji pracy w czasie epidemii, przeciwdziałania zakażeniom i działania w razie wykrycia wirusa w firmie.

Aktualizacja: 03.06.2020 17:54 Publikacja: 03.06.2020 07:48

Koronawirus: organizacja pracy w czasie epidemii – są wytyczne

Foto: Adobe Stock

Szczegółowe wskazówki, jak pracodawcy powinni radzić sobie z koronawirusem, CIOP opracował we współpracy z Państwową Inspekcją Pracy na podstawie wytycznych zawartych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 2 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

CIOP zaleca przede wszystkim opracowanie planu działań dla ochrony zdrowia pracowników w warunkach epidemii. Udział w tym zadaniu powinni wziąć nie tylko przedstawiciele kierownictwa pracodawcy, ale także przedstawiciele załogi, lekarz medycyny pracy i specjaliści ds. bhp. Chodzi o to, by plan dla danej firmy uwzględniał specyfikę jej działania, liczbę pracowników, infrastrukturę, w tym ułatwiającą skuteczne przeciwdziałanie rozprzestrzeniania się koronawirusa, ale także kontakty społeczne pracowników i interakcje z klientami i kontrahentami oraz wspólne korzystanie przez pracowników ze wspólnych maszyn i narzędzi oraz pomieszczeń sanitarnych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama