[b]Pracownik miał iść na urlop w pierwszych dwóch tygodniach maja. Jednak 30 kwietnia okazało się, że jego żona poważnie zachorowała i wymaga dłuższej hospitalizacji. Poprosił o przesunięcie terminu wakacji. Szef przystał na propozycję, by urlop odbył się we wrześniu. Czy słusznie?[/b]
[b]Tak[/b]. Przesunięcie terminu urlopu może m.in. nastąpić na wniosek pracownika. Jednak ma ono być umotywowane ważnymi przyczynami. Jakie to powody? Kodeks pracy ich nie wymienia, nawet przykładowo. Za każdym razem ocena wagi przyczyny leży w gestii pracodawcy. Z całą pewnością jednak za przesunięciem terminu może przemawiać choroba członka rodziny pracownika czy konieczność sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem.
[i]Podstawa prawna:
– art. 164 § 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=2EACBBCC8D988F19F855AB9E61534A0C?id=76037]kodeksu pracy (tekst jedn. DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.)[/link][/i]