Reklama

Adwokat: Bez zgody lepiej nie publikować zdjęć

Wiele firm wyszukuje potknięcia przy publikacji utworów bez pozwolenia na korzystanie – ostrzega Krzysztof Czyżewski, adwokat, Czyżewscy kancelaria adwokacka.

Aktualizacja: 04.11.2020 18:59 Publikacja: 04.11.2020 07:45

Publikacja zdjęć

Publikacja zdjęć

Foto: AdobeStock

Czytelnik prowadzący firmę zamieścił na portalu tekst agencji PR. Wspomniano w nim o pewnym hotelu i załączono zdjęcie miasta w przekonaniu, że agencja ma prawa do zdjęcia. Zagraniczna kancelaria zażądała od czytelnika 6 tys. euro za wykorzystanie zdjęcia przez dwa lata, bo przez ten czas było w internecie, choć na prośbę agencji dawno je usunął. Co pan powie takim osobom?

Ciężko o jednoznaczną ocenę. Mamy fakt naruszenia. Ma ono obiektywny charakter. Odpowiedzialność działa na zasadzie ryzyka. Nie miałeś prawa, wykorzystałeś, naruszasz – odpowiadasz i płacisz. Finalnie liczy się, kto i gdzie opublikował. Jeżeli publikuję na swojej stronie, to ja odpowiadam.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama