Czy sprzedawca może nie obsłużyć klienta bez maseczki, jeśli sklep informuje o obowiązku zakrywania twarzy i nosa

Jeśli sklep informuje o obowiązku zakrywania twarzy i nosa, klientów bez maseczki można nie obsługiwać.

Aktualizacja: 19.08.2020 19:24 Publikacja: 19.08.2020 17:58

Czy sprzedawca może nie obsłużyć klienta bez maseczki, jeśli sklep informuje o obowiązku zakrywania twarzy i nosa

Foto: AdobeStock

Sklepy wprowadzają własne bezwzględne zasady obsługi klientów w czasie zarazy. Ci bez maseczek nie zrobią zakupów. Zbuntowani muszą się liczyć z wizytą policji, straży miejskiej lub inspektora sanepidu i mandatem. Kwoty wynoszą od 500 zł do 30 tys. zł – w zależności od tego, kto wymierzy karę.

Ministerstwo Zdrowia obiecuje, że przygotuje przepisy, na mocy których sklepy dostaną dodatkowe uprawnienia, by nie obsługiwać osób bez maseczek. Na razie podpowiada, by wykorzystywać już obowiązujące. Mowa o § 19 rozporządzenia z 19 czerwca br. Nakłada on obowiązek zakrywania, za pomocą odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego, ust i nosa w miejscach ogólnodostępnych – obiektach handlowych lub usługowych, placówkach handlowych lub usługowych czy targowiskach.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama