Podatek nałożony na wielkie firmy w internecie zapłaciliby konsumenci

Ciężar nałożony na internetowe giganty ponieśliby głównie konsumenci.

Publikacja: 07.11.2019 07:30

Podatek nałożony na wielkie firmy w internecie zapłaciliby konsumenci

Foto: Adobe Stock

Pomysłowi wprowadzenia podatku obciążającego wielkie światowe firmy działające głównie w internecie poświęcony był środowy okrągły stół z udziałem przedsiębiorców, ekspertów z think tanku Warsaw Enterprise Institute oraz Americans for Tax Reform (ATR), organizacji z USA broniącej praw podatników.

Jak zauważają eksperci, pomysł opodatkowania gigantów takich jak Google, Apple, Facebook czy Amazon byłby szkodliwy dla gospodarki, nie sprzyjałby rozwojowi gospodarczemu. Co więcej, wcale by im nie zaszkodził finansowo, bo jego ekonomiczny ciężar zostałby przerzucony na ostatecznych konsumentów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki