Reklama
Rozwiń

Podatek nałożony na wielkie firmy w internecie zapłaciliby konsumenci

Ciężar nałożony na internetowe giganty ponieśliby głównie konsumenci.

Publikacja: 07.11.2019 07:30

Podatek nałożony na wielkie firmy w internecie zapłaciliby konsumenci

Foto: Adobe Stock

Pomysłowi wprowadzenia podatku obciążającego wielkie światowe firmy działające głównie w internecie poświęcony był środowy okrągły stół z udziałem przedsiębiorców, ekspertów z think tanku Warsaw Enterprise Institute oraz Americans for Tax Reform (ATR), organizacji z USA broniącej praw podatników.

Jak zauważają eksperci, pomysł opodatkowania gigantów takich jak Google, Apple, Facebook czy Amazon byłby szkodliwy dla gospodarki, nie sprzyjałby rozwojowi gospodarczemu. Co więcej, wcale by im nie zaszkodził finansowo, bo jego ekonomiczny ciężar zostałby przerzucony na ostatecznych konsumentów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego