Polskie firmy transportowe mogą zostać wykiwane ws. unijnych przepisów o kierowcach

Po odrzuceniu w Parlamencie Europejskich zmian w delegowaniu i odpoczynku kierowców okazało się, że niemiecki eurodeputowany zaproponował poprawki jeszcze gorsze dla polskich firm transportowych.

Publikacja: 11.01.2019 14:50

Polskie firmy transportowe mogą zostać wykiwane ws. unijnych przepisów o kierowcach

Foto: Bloomberg

Po czwartkowym głosowaniu w komisji transportu Parlamentu Europejskiego część przewoźników odetchnęła z ulgą. Dwa pakiety zmian w zasadach zatrudniania kierowców międzynarodowych zostały odrzucone. Nie będzie więc trzeba wypłacać kierowcom pensji w zależności od przepisów państw przez które przejeżdżają, czy organizować sieci hoteli przy unijnych drogach, w których mogliby odpocząć po całym dniu pracy za kółkiem. Przeszedł tylko pakiet zmian dotyczący przewozu towarów między państwami trzecimi, przewidujący obowiązek zjeżdżania raz na cztery tygodnie do bazy w Polsce i trwającą 60 godzin przerwę w pracy. Powiało optymizmem.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki