Sąd: opakowanie detergentu nie może wprowadzać w błąd - wyrok WSA

Organ odwoławczy ma ocenić okoliczności sprawy i rozstrzygnąć ją w takim samym zakresie jak organ pierwszej instancji.

Publikacja: 12.11.2018 14:34

Sąd: opakowanie detergentu nie może wprowadzać w błąd - wyrok WSA

Foto: Adobe Stock

W wyniku kontroli Inspekcji Sanitarnej stwierdzono, że spółka z o.o. sprzedaje detergent z wizerunkiem owoców. W zależności od typu produktu, jest to cytryna, jabłko, malina i pomarańcza. Zdaniem inspektorów, może to wprowadzać użytkowników w błąd – co narusza przepisy rozporządzeń UE: z 2004 r. w sprawie detergentów; z 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin – oraz ustawy z 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama