Sąd: opakowanie detergentu nie może wprowadzać w błąd - wyrok WSA

Organ odwoławczy ma ocenić okoliczności sprawy i rozstrzygnąć ją w takim samym zakresie jak organ pierwszej instancji.

Publikacja: 12.11.2018 14:34

Sąd: opakowanie detergentu nie może wprowadzać w błąd - wyrok WSA

Foto: Adobe Stock

W wyniku kontroli Inspekcji Sanitarnej stwierdzono, że spółka z o.o. sprzedaje detergent z wizerunkiem owoców. W zależności od typu produktu, jest to cytryna, jabłko, malina i pomarańcza. Zdaniem inspektorów, może to wprowadzać użytkowników w błąd – co narusza przepisy rozporządzeń UE: z 2004 r. w sprawie detergentów; z 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin – oraz ustawy z 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki