Sąd: opakowanie detergentu nie może wprowadzać w błąd - wyrok WSA

Organ odwoławczy ma ocenić okoliczności sprawy i rozstrzygnąć ją w takim samym zakresie jak organ pierwszej instancji.

Publikacja: 12.11.2018 14:34

Sąd: opakowanie detergentu nie może wprowadzać w błąd - wyrok WSA

Foto: Adobe Stock

W wyniku kontroli Inspekcji Sanitarnej stwierdzono, że spółka z o.o. sprzedaje detergent z wizerunkiem owoców. W zależności od typu produktu, jest to cytryna, jabłko, malina i pomarańcza. Zdaniem inspektorów, może to wprowadzać użytkowników w błąd – co narusza przepisy rozporządzeń UE: z 2004 r. w sprawie detergentów; z 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin – oraz ustawy z 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego