RODO a narzędzia Google: obowiązki dla administratorów i właścicieli stron internetowych

Wydawcy stron internetowych, korzystających z narzędzi Google takich jak AdSense, DoubleClick for Publishers czy Google Analitycs muszą pamiętać, że firma Google i jej klienci działają jako niezależni administratorzy danych osobowych.

Aktualizacja: 21.05.2018 13:59 Publikacja: 21.05.2018 13:53

RODO a narzędzia Google: obowiązki dla administratorów i właścicieli stron internetowych

Foto: Adobe Stock

mat

Już w piątek 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać ogólne rozporządzenie o ochronie danych.

Postanowiliśmy sprawdzić co unijne rozporządzenie będzie oznaczało dla właścicieli / administratorów stron internetowych, które nie przetwarzają bezpośrednio danych osobowych, ale korzystają np. ze statystyk Google Analytics czy też narzędzia Google AdSense?

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku