Zakaz handlu w niedziele a grafiki pracy

Zamknięcie sklepów w niektóre dni wiąże się z koniecznością rozplanowania niedopracowanych godzin.

Aktualizacja: 24.03.2018 13:28 Publikacja: 24.03.2018 12:00

Zakaz handlu w niedziele a grafiki pracy

Foto: AdobeStock

- Prowadzę sklep spożywczy. Zatrudniam dziesięć osób. Po pierwszym dniu z zakazem otwarcia sklepu, 11 marca, okazało się, że moi pracownicy nie dopracują miesięcznego wymiaru czasu pracy. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Dotąd wszyscy byli zatrudnieni w podstawowym systemie czasu pracy. – pyta czytelnik.

Granice czasowe dni powszednich są każdorazowo wyznaczane poprzez zaplanowanie pracy w poszczególnych dobach pracowniczych. Zakres czasowy niedzieli i święta jest już jednak bardziej sztywny i niekoniecznie pokrywa się z dobą pracowniczą. Z kolei granice niedzieli i święta w handlu od 1 marca 2018 r. to jeszcze inny zakres czasowy.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?