Reklama

Sprzedaż luksusowych towarów przez internet

Właściciele niektórych marek z ulgą odetchnęli po orzeczeniu unijnego Trybunału Sprawiedliwości. Zapewnia im ono lepszą kontrolę nad dystrybucją towarów – pisze prawnik.

Aktualizacja: 26.01.2018 07:13 Publikacja: 26.01.2018 06:57

Sprzedaż luksusowych towarów przez internet

Foto: AdobeStock

Trybunał Sprawiedliwości UE 6 grudnia 2017 r. potwierdził możliwość zakazania autoryzowanym dystrybutorom, przez producentów towarów luksusowych, korzystania z platform internetowych do sprzedaży towarów luksusowych objętych systemami dystrybucji selektywnej. Trybunał w sprawie Coty stwierdził, że podmioty organizujące dystrybucję towarów luksusowych mogą tworzyć systemy dystrybucji selektywnej, pod warunkiem że spełniają one wymagania prawa konkurencji. Uznał również, że dopuszczalne jest zakazanie sprzedaży towarów luksusowych na platformach internetowych (np. Amazon, eBay), jeżeli ograniczenie to spełnia wymagania prawa konkurencji, a podmiot organizujący system dystrybucji nie ma stosunków umownych z platformami objętymi ograniczeniem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama