Sprzedaż luksusowych towarów przez internet

Właściciele niektórych marek z ulgą odetchnęli po orzeczeniu unijnego Trybunału Sprawiedliwości. Zapewnia im ono lepszą kontrolę nad dystrybucją towarów – pisze prawnik.

Aktualizacja: 26.01.2018 07:13 Publikacja: 26.01.2018 06:57

Sprzedaż luksusowych towarów przez internet

Foto: AdobeStock

Trybunał Sprawiedliwości UE 6 grudnia 2017 r. potwierdził możliwość zakazania autoryzowanym dystrybutorom, przez producentów towarów luksusowych, korzystania z platform internetowych do sprzedaży towarów luksusowych objętych systemami dystrybucji selektywnej. Trybunał w sprawie Coty stwierdził, że podmioty organizujące dystrybucję towarów luksusowych mogą tworzyć systemy dystrybucji selektywnej, pod warunkiem że spełniają one wymagania prawa konkurencji. Uznał również, że dopuszczalne jest zakazanie sprzedaży towarów luksusowych na platformach internetowych (np. Amazon, eBay), jeżeli ograniczenie to spełnia wymagania prawa konkurencji, a podmiot organizujący system dystrybucji nie ma stosunków umownych z platformami objętymi ograniczeniem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki