Reklama

Czy czeka nas rewolucja w reklamie? Tak AI zmienia branżę

Sztuczna inteligencja może wywrócić rynek reklamy internetowej do góry nogami. I to z kilku powodów. Już rozepchała się w każdym zakątku tego biznesu, a wiele firm nie jest jednak na nią gotowych.

Publikacja: 08.10.2025 04:34

AI w reklamie cyfrowej stała się kluczowym narzędziem napędzającym jej rozwój. W sektorze tym widać

AI w reklamie cyfrowej stała się kluczowym narzędziem napędzającym jej rozwój. W sektorze tym widać sporo entuzjazmu

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie zmiany wprowadza sztuczna inteligencja na rynku reklamy internetowej?
  • Jak branża reklamowa radzi sobie z nowymi regulacjami prawnymi dotyczącymi AI?
  • Jakie są potencjalne ryzyka prawne związane z treściami generowanymi przez AI?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

Aż 85 proc. firm korzysta z narzędzi AI, aby zwiększać efektywność kampanii, tworzyć treści czy personalizować przekaz – ta szeroko zakrojona adaptacja mogłaby stanowić wzór dla przedsiębiorstw z innych branż, gdyby nie jej powierzchowny charakter. Świadczy o nim najnowszy raport IAB Europe, według którego zaledwie 43 proc. respondentów wdrożyło wewnętrzne wytyczne dotyczące stosowania AI w reklamie i marketingu. Co gorsza, większość podmiotów pozostaje nieprzygotowana na nowe unijne regulacje w obszarze sztucznej inteligencji.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

PRO
Sklep z agentami AI. Polski pomysł trafi w potrzeby firm?
PRO
Polska ma superkomputer
PRO
Jak rozwiązać problem amunicji do artylerii
PRO
Adwokatka: Poręczenie w bitcoinach? Jestem zaskoczona otwartością prokuratury
PRO
Terapia z chatbotem. Sztuczna inteligencja pomoże psychologom?
Reklama
Reklama
Reklama