Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe

Ogromna presja na cięcie cen i ciągłe licytowanie, oferta którego sklepu jest aktualnie najtańsza, to wyzwanie dla całego rynku. I nikt nie powinien być wobec niego obojętny.

Aktualizacja: 23.07.2024 14:51 Publikacja: 10.07.2024 10:30

Po wybraniu towaru objętego atrakcyjną promocją, większość klientów kupuje najczęściej także wiele i

Po wybraniu towaru objętego atrakcyjną promocją, większość klientów kupuje najczęściej także wiele innych

Foto: Adobe Stock

Z tego tekstu dowiesz się m.in., dlaczego:

  • wojna Lidla i Biedronki uderza we wszystkie sieci handlowe, ale najmocniej w te bez wsparcia w postaci centralnych zakupów;
  • ciągłe obniżki cen zmuszają do oszczędności wszystkich rynkowych graczy – na logistyce, marketingu czy transporcie;
  • rośnie presja na dostawców, a akcja obniżek może się stać spiralą, która obniży marże wszystkich rynkowych graczy.
Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Raporty ekonomiczne
Wsparcie ekspansji zagranicznej. Uwaga, bliski koniec naboru!
Raporty ekonomiczne
Alarmujące dane. Polska trafiła na celownik hakerów
Raporty ekonomiczne
Rośnie opór wobec AI. Dlaczego w Polsce nie ma boomu na boty?
Raporty ekonomiczne
Czy powstanie polska DARPA? Wojsko potrzebuje start-upów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Raporty ekonomiczne
Fuzje i przejęcia. Na celowniku spółki technologiczne