Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe

Ogromna presja na cięcie cen i ciągłe licytowanie, oferta którego sklepu jest aktualnie najtańsza, to wyzwanie dla całego rynku. I nikt nie powinien być wobec niego obojętny.

Aktualizacja: 23.07.2024 14:51 Publikacja: 10.07.2024 10:30

Po wybraniu towaru objętego atrakcyjną promocją, większość klientów kupuje najczęściej także wiele i

Po wybraniu towaru objętego atrakcyjną promocją, większość klientów kupuje najczęściej także wiele innych

Foto: Adobe Stock

Z tego tekstu dowiesz się m.in., dlaczego:

  • wojna Lidla i Biedronki uderza we wszystkie sieci handlowe, ale najmocniej w te bez wsparcia w postaci centralnych zakupów;
  • ciągłe obniżki cen zmuszają do oszczędności wszystkich rynkowych graczy – na logistyce, marketingu czy transporcie;
  • rośnie presja na dostawców, a akcja obniżek może się stać spiralą, która obniży marże wszystkich rynkowych graczy.
Pozostało 94% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Raporty ekonomiczne
Fundusze europejskie. Wrześniowe nowości w dotacjach dla firm
Raporty ekonomiczne
Kiedy polski atom i kto za to zapłaci? Budowa elektrowni przyspieszyła [RAPORT]
Raporty ekonomiczne
Ogromna kwota z KPO do wzięcia. PARP łowi poszkodowanych w pandemii
Raporty ekonomiczne
Jak kupić dom za granicą? Czy warto zainwestować we Włoszech? [PORADNIK]
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Raporty ekonomiczne
Sztuczna inteligencja odmieniła pracę agencji nieruchomości. Zastąpi agentów?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki