Reklama

Start-upy wyjdą z dołka? Na razie napotykają poważny problem

Finansowanie młodych, innowacyjnych spółek w Polsce wygląda jak jazda na zaciągniętym hamulcu. Choć w branży mówi się o dodawaniu gazu, to pieniądze VC stanowią wciąż deficytowy towar. Paradoksalnie sytuacja na rynku nie jest jednak aż tak zła.

Publikacja: 17.10.2025 04:28

Start-upy wyjdą z dołka? Na razie napotykają poważny problem

Foto: Adobe Stock

Po tym, jak wraz z końcem pandemii inwestycje wysokiego ryzyka ostro wyhamowały, a finansowa perspektywa Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój przeminęła, nastała posucha. Taki stan trwa już trzeci rok. Choć nadzieją miało być odkręcenie kurka z pieniędzmi z FENG (Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki), efektów na razie nie widać. Półtora roku temu branża start-upowa kalkulowała, że ożywienie nastąpi w ciągu kilku miesięcy, ale – jak się okazuje – te prognozy były zbyt optymistyczne. Rynek venture capital nad Wisłą bez wątpienia jest już na ścieżce wzrostu, ale wygrzebywanie się z dołka jest trudniejsze niż sądzono. Potwierdzają to zresztą wstępne statystyki Polskiego Funduszu Rozwoju.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Rekordowy deficyt i słabe dochody. Czy rząd znowelizuje budżet?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Raporty ekonomiczne
System kaucyjny rozkręca się powoli
Raporty ekonomiczne
Kolej bije rekordy. Na polskie tory wjeżdża konkurencja
Raporty ekonomiczne
Gry wideo to nie zabawa. Tak rodzą się biznesowi giganci
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Gawkowski: Państwo powinno mieć własnego operatora. Eksperci podzieleni
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama