Fundusze unijne: Potężna oferta wsparcia firm w PARP. Będą kolejne nabory

Prowadzimy nabory dla firm z różnych branż, na różnym etapie rozwoju. Dla dotkniętych pandemią mamy 1,2 mld zł. Do końca roku ogłosimy dziesięć naborów na 1,1 mld zł – mówi Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP.

Publikacja: 31.07.2024 13:55

Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP

Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP

Foto: mat. pras.

Dlaczego Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła program wsparcia firm z HoReCa i kilku innych branż? Dlaczego był potrzebny?

Wsparcie skierowane jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z sektora HoReCa, czyli branży hotelarskiej i gastronomicznej, a także sektorów turystyki i kultury, czyli najbardziej dotkniętych pandemią Covid-19 w Polsce. Wiele przedsiębiorstw z tych sektorów wskutek ograniczeń związanych z pandemią odniosło wymierne straty ekonomiczne, a niektóre nie przetrwały. Wobec tego konieczne stało się wsparcie tych przedsiębiorstw w dostosowaniu dotychczasowej działalności do możliwości radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi w przyszłości. W zamiarze ma to nastąpić poprzez wprowadzanie nowych sposobów dostarczania produktów i usług oraz przeprofilowanie działalności w ramach sektora lub też jej dywersyfikację.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Raporty ekonomiczne
Czy powstanie polska DARPA? Wojsko potrzebuje start-upów
Raporty ekonomiczne
Fuzje i przejęcia. Na celowniku spółki technologiczne
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy oswajają się z zagranicznymi pracownikami. Chcą ich więcej
Raporty ekonomiczne
Cyfryzacja w Polsce wreszcie przyspieszyła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Raporty ekonomiczne
Boom na AI omija polski przemysł. Dlaczego firmy są sceptyczne?