Aktualizacja: 13.11.2024 10:36 Publikacja: 13.11.2024 04:32
Foto: Adobe Stock
– Europejska branża motoryzacyjna przechodzi teraz przez jeden z najcięższych kryzysów w swojej historii – przyznaje Jacek Opala, prezes firmy Exact x Forestall, komentując jej najnowszy raport MotoBarometr z prognozami na najbliższe miesiące, do połowy 2025 r. Świadomość kryzysu widać w wynikach raportu, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.
Pokazuje on największy od lat pesymizm szefów fabryk motoryzacyjnych w 11 krajach Europy. W tym w Polsce, gdzie aż 32 proc. uczestników badania Exact x Forestall przewiduje w najbliższych miesiącach spadek zatrudnienia. Ten odsetek jest nie tylko ośmiokrotnie wyższy niż przed rokiem, ale też wyższy niż w pozostałych badanych krajach. W dodatku tylko co piąty badany w Polsce spodziewa się wzrostu zatrudnienia, co jest drugim z najgorszych wyników w badanych krajach, na równi z Czechami i Węgrami.
Europa będzie ofiarą działań protekcjonistycznych, a skoro odczują je Niemcy, to odczuje je także Polska – przekonuje Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Polsce i Regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Młodzież, która za kilka lat wejdzie na rynek pracy, nie ma problemu z zastosowaniem narzędzi AI, ale – jak wskazują eksperci – w trakcie edukacji należy kłaść nacisk na krytyczne analizowanie działania tej technologii oraz możliwych skutków jej użycia.
Polska firma jest czwartą co do wielkości platformą marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z USA i jedną chińską.
Mamy ograniczać deficyt do 2,9 proc. w ciągu czterech lat, co zapowiedział minister finansów Andrzej Domański. Nie wierzę, że to się uda – mówi prof. Mirosław Gronicki, ekonomista, były minister finansów.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Po tym, jak wysiadł silnik inwestycji napędzający PKB, wyłączył się motor eksportu. Teraz dławi się ostatni silnik – konsumpcji.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Dostawca podzespołów motoryzacyjnych i rowerów elektrycznych ze Szwabii ogłosił upadłość. W 2011 roku firma zdobyła nagrodę Deutsche Gründerpreis - wyróżnienie dla wybitnych przedsiębiorców w Niemczech.
Nie dość, że pracodawcy rzadziej niż przed rokiem planują w I półroczu 2025 r. wzrost wynagrodzeń, to jeszcze ograniczają wysokość podwyżek.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Domniemanie etatu dla zarobkujących za pośrednictwem aplikacji ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Większość ekspertów nie wyklucza, że będzie musiało objąć też innych zatrudnionych.
W III kwartale br. po raz pierwszy od prawie dwóch lat czołówka rynku pracy tymczasowej zanotowała spadek obrotów w ujęciu rocznym. Jeszcze większe spadki widać w usługach rekrutacyjnych.
Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło w Polsce w październiku o 10,2 proc. rok do roku - podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). To lekko powyżej konsensusu prognoz. Zgodnie z przewidywaniami znów spadło zatrudnienie w sektorze.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Roli zastępczej rodziny nie może zakłócać działalność zarobkowa. Kto to ocenia? Czy potrzebna jest zgoda na podjęcie pracy i czyja? Jakie uprawnienia ma rodzic zastępczy zatrudniony na etacie?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas