Aktualizacja: 13.11.2024 10:36 Publikacja: 13.11.2024 04:32
Foto: Adobe Stock
– Europejska branża motoryzacyjna przechodzi teraz przez jeden z najcięższych kryzysów w swojej historii – przyznaje Jacek Opala, prezes firmy Exact x Forestall, komentując jej najnowszy raport MotoBarometr z prognozami na najbliższe miesiące, do połowy 2025 r. Świadomość kryzysu widać w wynikach raportu, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.
Pokazuje on największy od lat pesymizm szefów fabryk motoryzacyjnych w 11 krajach Europy. W tym w Polsce, gdzie aż 32 proc. uczestników badania Exact x Forestall przewiduje w najbliższych miesiącach spadek zatrudnienia. Ten odsetek jest nie tylko ośmiokrotnie wyższy niż przed rokiem, ale też wyższy niż w pozostałych badanych krajach. W dodatku tylko co piąty badany w Polsce spodziewa się wzrostu zatrudnienia, co jest drugim z najgorszych wyników w badanych krajach, na równi z Czechami i Węgrami.
Uber w Polsce wrzuca drugi bieg i dodaje gazu. W tym tygodniu uruchomi dwie nowe usługi – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Chodzi o opcję Uber Taksometr, która pozwoli mu zawierać sojusze w branży taxi, oraz o dostawy paczek jednośladami.
Brakuje pieniędzy na innowacje – aż 56 proc. start-upów wskazuje, że pozyskanie finansowania jest dziś bardzo trudne. Niemal co piąta spółka wini inwestorów, którzy ostro tną wyceny – wynika z raportu, który „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Mamy wysyp planów rozwojowych spółek giełdowych. Czasami mogą one być przyjmowane jako męczący PR nowych zarządów. Ale zdaniem analityków to dobry sposób na pokazanie, jak firma chce wykorzystać szanse i jak chce unikać zagrożeń.
Chociaż w planach na I kwartał 2025 r. więcej firm ma wzrost niż spadek zatrudnienia, to przewaga optymistów jest obecnie mniejsza niż przed rokiem. Na plus wyróżniają się firmy technologiczne i TSL.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W warszawskich ściekach wykryto właśnie wirusa polio, a liczba zachorowań na krztuśca wzrosła w Polsce w ciągu roku aż 34 razy. Dzięki antyszczepionkowcom wracają zapomniane groźne choroby, a z powodu absencji pracowników gospodarka traci miliardy złotych.
Chociaż w planach na I kwartał 2025 r. więcej firm ma wzrost niż spadek zatrudnienia, to przewaga optymistów jest obecnie mniejsza niż przed rokiem. Na plus wyróżniają się firmy technologiczne i TSL.
Dostawca podzespołów motoryzacyjnych i rowerów elektrycznych ze Szwabii ogłosił upadłość. W 2011 roku firma zdobyła nagrodę Deutsche Gründerpreis - wyróżnienie dla wybitnych przedsiębiorców w Niemczech.
Nie dość, że pracodawcy rzadziej niż przed rokiem planują w I półroczu 2025 r. wzrost wynagrodzeń, to jeszcze ograniczają wysokość podwyżek.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Domniemanie etatu dla zarobkujących za pośrednictwem aplikacji ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Większość ekspertów nie wyklucza, że będzie musiało objąć też innych zatrudnionych.
W III kwartale br. po raz pierwszy od prawie dwóch lat czołówka rynku pracy tymczasowej zanotowała spadek obrotów w ujęciu rocznym. Jeszcze większe spadki widać w usługach rekrutacyjnych.
Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło w Polsce w październiku o 10,2 proc. rok do roku - podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). To lekko powyżej konsensusu prognoz. Zgodnie z przewidywaniami znów spadło zatrudnienie w sektorze.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas