Reklama

Studentom brakuje wiedzy o AI. Przyszli inżynierowie chcą zmian

Tylko 40 proc. studentów kierunków inżynierskich w Polsce przyznaje, że na uczelniach zdobywa podstawową wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji – wynika z badania, które opisujemy jako pierwsi.

Aktualizacja: 03.12.2024 06:06 Publikacja: 03.12.2024 04:52

Trzy czwarte studentów kierunków inżynierskich nad Wisłą uważa, że otwartość na nowe technologie, w

Trzy czwarte studentów kierunków inżynierskich nad Wisłą uważa, że otwartość na nowe technologie, w tym AI, to klucz do sukcesu w ich zawodzie.

Foto: Adobe Stock

Badanie ABB „Inżynierowie 4.0”, przeprowadzone wśród 700 studentów polskich uczelni technicznych, wskazuje, że dla grupy ponad trzech czwartych respondentów liczy się dziś elastyczność i otwartość na nowe pomysły. Połowa z nich chce też poznać podstawy sztucznej inteligencji. Widać jednak lukę między tym, czego oczekują, a tym, co oferuje im uczelnia.

Studenci mówią o brakach w procesie nauczania – niemal dwóch na trzech ankietowanych zaznacza, że ma niewystarczający dostęp do nowoczesnych technologii w czasie, gdy w zakładach przemysłowych widok inżyniera w goglach VR na głowie i z tabletem w ręku nikogo już nie dziwi.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Rynek rozrywki i internetu w Polsce wyhamowuje
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Raporty ekonomiczne
Polacy wydają coraz więcej pieniędzy na swoje zwierzęta
Raporty ekonomiczne
Kapitał na start w dorosłość? Panel Ekonomistów na „nie"
Raporty ekonomiczne
Atom w Koninie, czyli Grupa Polsat wabi inwestorów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Raporty ekonomiczne
Raport PIE: polski przemysł motoryzacyjny hamuje coraz ostrzej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama