Reklama

Cyfrowa niezależność kontynentu? Polskie firmy chcą lokalnych technologii

Aż 42 proc. firm planuje migrację na europejskie oprogramowanie – wynika z badań, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Idea cyfrowej suwerenności w UE nigdy nie była tak silna.

Publikacja: 27.06.2025 04:05

Europa marzy o suwerenności technologicznej. Na razie nie może się obejść bez amerykańskich produktó

Europa marzy o suwerenności technologicznej. Na razie nie może się obejść bez amerykańskich produktów i usług

Foto: Adobe Stock

Inicjatyw związanych z uniezależnieniem się od amerykańskich rozwiązań cyfrowych na Starym Kontynencie szybko przybywa. Powstają projekty chmurowe, jak GAIA-X, a przez europejskie firmy technologiczne (np. dostawców poczty elektronicznej ze Szwajcarii czy operatora internetowej wyszukiwarki z Niemiec) podejmowane są działania, by wzmocnić regionalną suwerenność. W tym pierwszym przedsięwzięciu celem jest stworzenie „europejskiej, federacyjnej i bezpiecznej infrastruktury danych” – ta ma zmniejszyć zależność od gigantów chmurowych zza oceanu, jak Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. Tylko czy to realne?

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
AliExpress pozbywa się zwrotów, które zawierają dane polskich klientów
Raporty ekonomiczne
Ruszyła kolejna fala lotniczych przejęć w Europie
Raporty ekonomiczne
Ludwik Kotecki, RPP: Jesteśmy już na tyle bogaci, że czas na podatek majątkowy
Raporty ekonomiczne
Koniec prób odwołania prezesa Telewizji Polsat? Spór o wewnętrzny raport
Raporty ekonomiczne
Szybciej i więcej. Karol Nawrocki chce zmian w budowie CPK
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama