Reklama

Paradoks AI. Biznes ufa algorytmom, ale ich nie wdraża

Pomimo rosnącej świadomości zagrożeń związanych ze stosowanie sztucznej inteligencji w firmach, wciąż niewiele podmiotów wprowadza odpowiednie zabezpieczenia. Choć przedsiębiorcy wierzą w AI, to implementacja kuleje.

Publikacja: 01.10.2025 05:03

Słaba infrastruktura danych oraz brak umiejętności w zakresie wykorzystania AI utrudniają wdrażanie

Słaba infrastruktura danych oraz brak umiejętności w zakresie wykorzystania AI utrudniają wdrażanie tej technologii

Foto: Shutterstock

```html

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Dlaczego pomimo dużego zaufania do sztucznej inteligencji jej wdrożenia w biznesie są ograniczone?
  • Jakie różnice istnieją w poziomie zaufania do różnych form sztucznej inteligencji?
  • Jak niewłaściwe podejście do praktyk zarządzania AI może wpływać na efektywność projektów?

```

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Najnowsze wyniki badań SAS mogą zaskakiwać: 78 proc. przedsiębiorstw deklaruje pełne zaufanie do sztucznej inteligencji. Ta wiara jest tak silna i „ślepa”, że tylko 40 proc. ankietowanych inwestuje w zarządzanie, tzw. wyjaśnialność AI oraz zabezpieczenia etyczne algorytmów. Z drugiej strony, mimo tak wysokiego poziomu zaufania wobec AI, gotowość do wdrożeń tej technologii jest zdecydowanie słabsza. Skąd ten rozdźwięk? Odpowiedź jest prozaiczna: słaba infrastruktura danych (49 proc. odpowiedzi) oraz brak umiejętności w zakresie wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji (41 proc.).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
AI wstrząsa rynkiem pracy. Nadchodzi koniec popularnego zawodu?
Raporty ekonomiczne
Pracujemy z AI częściej niż Europejczycy. Ale jest duży problem
Raporty ekonomiczne
Kaucje: szturmu nie będzie. Producenci napojów i operatorzy się nie spieszą
Raporty ekonomiczne
Dotacyjny październik, czyli całkiem przyjemna jesień dla firm
Raporty ekonomiczne
Powroty do szkół i biur napędziły sprzedaż detaliczną. Konsumpcja w Polsce ma się dobrze
Raporty ekonomiczne
Lista największych płatników CIT. Kto oddaje najwięcej do budżetu?
Raporty ekonomiczne
Paradoks promocji. Dlaczego słabym ogniwem w firmach jest kadra menedżerska?
Raporty ekonomiczne
Sektor finansowy po raz pierwszy raportuje emisje gazów. Zaskakujące wnioski
Reklama
Reklama
Reklama