Reklama
Rozwiń
Reklama

W obronie ofiar przemocy w rodzinie - Artur Kotowski o ustawie antyprzemocowej

Przemoc w rodzinie dotyka w głównej mierze kobiet, ale nie jest tylko problemem społecznym w rozumieniu wojny płci.

Publikacja: 14.06.2020 00:01

W obronie ofiar przemocy w rodzinie - Artur Kotowski o ustawie antyprzemocowej

Foto: AdobeStock

30 kwietnia Sejm niemalże jednogłośnie przyjął tzw. ustawę antyprzemocową. Nie wzbudzała kontrowersji politycznych. Senat nie wniósł żadnych poprawek, dzięki czemu ustawę przekazano prezydentowi do podpisu. Ustawa, potocznie nazywana antyprzemocową, w istocie stanowi nowelizację siedmiu aktów prawnych: 1. kodeksu postępowania cywilnego, 2. ustawy z 6 kwietnia 1990 r. o Policji, 3. ustawy z 24 sierpnia 2001 r. o Żandarmerii Wojskowej i wojskowych organach porządkowych, 4. kodeksu wykroczeń, 5. kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, 6. ustawy z 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych i 7. ustawy z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (DzU z 2020 r. poz. 218). Ustawa powstała w całości w Ministerstwie Sprawiedliwości. Bardzo dobrze, że nie stała się ona przedmiotem kontrowersji w debacie publicznej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Sądy i Prokuratura
Agata Łukaszewicz: Nudy nie ma i nie będzie
Sądy i Prokuratura
Jarosław Matras: Najgorsze jest debatowanie o tym samym bez końca
Sądy i Prokuratura
Swoboda wypowiedzi i demitologizacja przywracania praworządności
Sądy i Prokuratura
Ostrożność mocno wskazana
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Sądy i Prokuratura
Prawo to sztuka wymagająca dobrej prezentacji
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama