Jak twierdzą założyciele Salesbooka, otrzymany kapitał pozwoli przyspieszyć skalowanie biznesu na rynkach zagranicznych.

- Zostanie wykorzystany na realizację strategii ekspansji oraz dalszy rozwój produktu. Już teraz jesteśmy obecni w: Polsce, Niemczech i Singapurze. W 2022 roku skupimy się na wprowadzeniu Salesbooka na rynki Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii, które postrzegamy jako priorytetowe - podkreśla Jacek Maciak, prezes Salesbooka.

Stworzona przez startup platforma (oferowana jest w modelu SaaS) wspomaga i automatyzuje pracę przedstawicieli handlowych. Jak przekonują w spółce, zwiększa ich efektywność o ponad 50 proc. Oprócz elementów strukturyzujących proces sprzedaży poprzez prezentację firmy, analizę potrzeb, kalkulator oferty i możliwość podpisania umowy (również online), zawiera ona funkcjonalność CRM oraz rozbudowany system raportowania. Narzędzie to pozwala na analizę pracy handlowców i to w czasie rzeczywistym. Obecnie aplikacja oferuje dedykowane rozwiązania dla sektorów fotowoltaiki, energetyki, a także branży ubezpieczeniowej, telekomunikacji i motoryzacji.

Dzięki wsparciu Level2 Ventures startup planuje rozwinąć rozwiązania dla branż HR i produkcyjnej, sektora ochrony zdrowia oraz IT.

- Zdecydowaliśmy się zainwestować w Salesbooka, ponieważ to pierwsze znane nam narzędzie, które wprowadza do klasycznej sprzedaży automatyzację i analitykę kojarzoną do tej pory z rynkiem e-commerce - mówi Piotr Pawłowski, partner w Level2 Ventures.

Startup w ub. r. zanotował dwukrotny wzrost sprzedaży. Obecnie z aplikacji korzysta ponad 50 tys. sprzedawców i menedżerów z całego świata, w tym firmy takie jak: Energa, Orange, Edison, OVB czy Mercedes-Benz.