Z badania „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19”, zrealizowanego przez Dailyfruits, wynika, że 42 proc. firm pracujących zdalnie powróci do biur dopiero w 2022 r. Realizowana wciąż praca w modelu zdalnym i hybrydowym w wielu firmach ponownie wykluczy możliwość realizacji świątecznych wydarzeń w przedsiębiorstwach w tradycyjnej formie. Wielu pracodawców, podobnie jak w zeszłym roku poszukuje więc alternatywy dla świątecznego spotkania z pracownikami. Eksperci twierdzą, że ci są już jednak bogatsi o zeszłoroczne doświadczenia i wiedzą, że przygotowanie wydarzenia online czy upominków dla pracowników pracujących zdalnie wymaga czasu.
Jacek Kwiecień, prezes Dailyfruits, zaznacza, że upominek od pracodawcy to w wielu organizacjach część świątecznej, firmowej tradycji i zarządzający przedsiębiorstwami nie chcą z niej rezygnować. Jego zdaniem w efekcie wiele firm, podobnie jak w zeszłym roku, zdecyduje się, aby wykorzystać możliwość wysyłki paczek. - Już od września zauważyliśmy po skali zapytań z działów HR, że zainteresowanie takim rozwiązaniem wśród pracodawców jest bardzo duże. Firmy poszukują rozwiązań e-commerce, które umożliwią im uporanie się z całym procesem logistycznym wysyłki paczek dla pracowników, szczególnie w opcji na home office - tłumaczy.